måndag, augusti 09, 2010

Semestern är över.

20.50

Helgen spenderades på ett alldeles förträffligt vis. Eller inte fredagen förresten, jag satt ensam hemma, pratade timtal med syster i telefon, hade lite ont i magen och väntade på att Emil skulle ringa så jag kunde hämta honom. Diskade lite och packade en liten väska. Sov dåligt hela natten. Skit fredag verkligen, det bästa var chokladen. :P Men man kanske behöver sådana dagar för att uppskatta dem bra.
På lördagen var det uppstigning vid åtta, gjorde mig i ordning och gasade iväg hem till pappa-huset och syster. Det blev en lite shoppingrunda på dagen och lite fynd, present till mamma bland annat. Sen soffhäng med bigarråer och jordgubbar. En liten powernap och middag på det. På kvällen blev det en väldigt rolig utgång, pratade med folk, drack lite (bilkörning väntade på söndagen) och dansade oss svettiga. Det blev sista tåget hem och sen stupade jag bokstavligt talat i säng.
Söndagen bjöd på regn och återigen regn. Vi var hos mamma och firade lite födelsedag, åt tårta och gottade oss. Vid sex-draget packade jag mig hemåt. Packade upp och grejade lite innan jag var alldeles för trött. Sov dåligt inatt och vaknade till och från, svettig som fan.

Idag var det tillbaka till verkligheten igen och en halvtimme tidigare också, inte för att det har så stor betydelse. Helt okej dag på jobbet, men mycket spring, vi var en kort idag också. Känns som jag aldrig haft semester nu. Det blev en sväng på gymmet efteråt, dags att komma igång ordentligt igen.

Nu blir det sängen alldeles strax och hoppas på betydligt bättre sömn inatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar