söndag, augusti 01, 2010

Augusti.

21.47

Redan augusti! Var tar sommaren vägen egentligen? Imorn börjar sista veckan på min semester också. Men bara för det så är ju inte sommaren slut. Då är det bra att inte jobba mer än halv dagar.

Idag har jag inte gjort många knop alls och när jag kom på det så fortsatte jag helt enkelt att göra ingenting. Har legat i hängmattan och läst ut min bok, tvättat lite och småpysslat lite bara. Emil åkte iväg till sin andra syster för att snickra lite. Han blir borta till tisdag-onsdag nångång. Jag kunde följa med om jag ville, men göra ingenting där eller göra ingenting här, det kvittar egentligen och han ska ju bara snickra ändå. Sen åkte han och jag började gråta, jättemycket, helt utan anledning egentligen. Vi ses ju igen! Kände mig förbannat töntig och dessutom så blev jag sällskapssjuk på det. Jag kanske skulle följt med ändå. Det är egentligen väldigt konstigt, vi ses varenda dag men just idag saknade jag honom nästan innan han ens hade åkt iväg. Skumt det där.

Har bakat lite muffins nu på kvällskvisten. Gått en liten runda med hunden och plockat in tvätten. Lagt mig i sängen, ätit lite kladdkaka sen gårdagen, kikar lite på tv, lyssnar på musik och surfar lite. Nu känns det inte så hemskt längre att Emil har åkt, det var nog bara ett litet bryt från min sida.

Imorn hoppas jag på fint väder. Jag vill njuta av min semester dem sista dagarna nu.

1 kommentar:

  1. Anonym11:46

    Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera