tisdag, augusti 31, 2010

Mitt i allt så ska man räcka till.

21.40

Har redan gått en vecka sen jag skrev och jag vet inte alls vart dagarna tar vägen. Jag tycker jag håller på med saker hela tiden men ändå känns det inte riktigt som om dagen räcker till alltid.
Dagarna som gått har jag mest fyllt med jobb. Mycket att göra på jobbet nu, två nya personal med allt vad det innebär. Jag får göra mycket mer än jag brukar och ska helst göra allt på samma gång också. Det tar verkligen på krafterna vill jag lova. Gymmat, gått med hunden och lagat middag. Har tvättat, vad som känns som mängder och jag vet fan vart allt kommer ifrån. Tvättkorgarna svämmar över. Diskat (varför gör vi inte det efter varje middag istället för att stå med ett berg!?) Bakat lite har jag också hunnit med.
För helgen hade jag inga planer först, satt ensam hemma på fredagkvällen så jag stack ner till Julia på lite spontan-fest och hade riktigt roligt. Var hemma igen vid tvåtiden, min fantastiska kärlek hämtade mig på vägen hem <3. Var hundvakter i helgen också och tog det bara lugnt, glodde på film och myste. På söndagseftermiddagen var jag ute i skogen med Emils syster och familj, plockade lingon och kantareller. Fick ihop ett par liter lingon och lite kantareller. 

Köpte mig ett nytt gymkort+bad idag, på sporthallen och sparade hela åttahundra kronor, det kan jag ju definitivt ha roligare för. Så kan jag simma också :)
Blev kantarelltoast till kvällsmat idag. Har tänkt att jag ska koka lingonsylt i veckan också, först ska jag bara ta mig iväg till IKEA så jag kan köpa mig lite burkar. Ser inte ut som om det blir förens till helgen, vet inte hur jag ska hinna annars. Är lite sugen på höstshopping också. Det får nog bli en liten rensning av garderoben också, så jag kan få in lite nytt. Ännu mera på to-do-listan!

Dags att hoppa i säng, imorn jobb och gym inplanerade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar