onsdag, november 02, 2016

Andra ultraljudet



Idag var det alltså dags för det andra och sista ultraljudet i Värnamo.
Kändes spännande och nervöst, det jag tänkte på mest var.. tänk om bebisen är död. Då jag varken känner mig gravid eller har känt av någon bebis ännu, det enda är att jag lagt på mig ett par kilo, känner mig lite konstig ibland och använder mammabyxor.
Men visst var det en liten levande bebis där inne, såå roligt och mysigt. Moderkakan i framvägg så det kan vara en anledning att jag inte känt något ännu, samt att jag är gravid för första gången och inte vet vad jag ska känna efter.

Så nu känns det ännu mera verkligt och att jag verkligen kan börja tro på det här helt och fullt.

Så nu måste vi börja fixa med barnvagn, säng och allt annat som ska köpas och ordnas. Samt allt annat som säkert behöver göras. Är väl försäkringskassan och sånt där också..

Nu blir det lite läsning och sen dags att sova. Hoppas på att Emil kommer hem snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar