tisdag, april 25, 2017

Mammalivet.

Ibland kan jag bli så provocerad eller vad jag ska kalla det, på alla perfekta mammor på framförallt Instagram.
Det hinns med så himla mycket, huset är tipptopp, tvätten är tvättad och i garderoberna, mat blir lagad, det hinns med långpromenader, träning och träffa vänner på stan.
Känns som jag spenderar största delen av dagarna i soffan, framför tvn. Vissa dagar känns det inte som jag har fått gjort något mer än sitta i soffan och gå en runda med hundarna innan Emil kommer hem.

Jag är nöjd de dagarna jag hunnit med en dusch, tagit hand om tvätt och disk och gått en långpromenad med hundarna. När Lova har kunnat ligga själv en stund i soffan eller i babysittern.

Och alla dessa mammor som är så fräscha, jag avundas de. Sminkade och snygga i håret. Fina kläder på både sig själv och sin lilla. Känns som jag går i samma kläder jämt, nersölade med lite mjölk och lite kräk. Har inte många byxor jag kommer i heller och bara det räcker ju för att känna sig lite sämre. Och Lova har pyjamas jämt, men det beror ju mest på skenan.

Men tack och lov så sover hon helt okej på natten, bättre än jag trodde det skulle vara! Och tack och lov så finns det också mammor på Instagram som vågar visa att det alltid inte är fantastisk och det ger hopp åt oss här hemma!

Människor träffar vi ju inte många heller och kompisar har jag knappt några som bor här heller eller för den delen har barn. Jag vill gå barnvagnspromenader och prata skit. Ser framemot föräldragrupp och öppna förskolan..
Den enda vuxna jag träffar och pratar med nuförtiden är Emil. Tack gode att jag har honom!


Vi har ju en liten tjej här hemma som helst av allt ligger och sover i knäet eller på mig. Det är så mysigt så. Men jag har lite svårt att bara sitta och inte få något gjort.

Man alltihop är värt det. Hon är fantastisk våran lilla sparv och jag är så glad att vi har henne.

Ny ska vi börja göra oss klara för en hundpromenad. Och hoppas att det inte kommer någon mer snö idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar