måndag, april 17, 2017

Påsken 2017

Nu är nästan den här påskhelgen slut. Det har varit en bra påsk om än lite annorlunda. En liten bebis och inget traditionsenligt alls över den faktiskt. Är glad att ha haft Emil hemma två extra dagar i alla fall.

Vi har nästan inte gjort någonting alls, men jag tycker ändå att vi har en rätt så bra anledning till varför. Våran ursäkt som vi kallar henne.

I torsdags fick jag lyxen att gå upp och lägga mig själv, medan lillsparven sov i soffan och Emil kollade på tv. Var så skönt i och med att det natten innan bara blev tre timmar sömn.

På långfredagen passade vi på att städa huset när lillsparven ändå sov. Jag var iväg och handlade och sen gjorde jag två smörgåstårtor.

På påskafton dekorerade jag båda smörgåstårtorna med bebis hängande i bärsele eftersom hon totalvägrade att ligga själv och jag och Emil hjälptes åt svänga ihop två bananpajer.
På kvällen hade vi hela gänget vänner samlade. Var längesen vi träffades nu när nästan alla bor på olika håll. Vi hade en jättetrevlig kväll i alla fall. Och smörgåstårtorna fick höga betyg, en trodde de var köpta, det är roligt när det är så.



Igår gjorde vi inte mycket. Var nere hos svärmor med resterna av bananpajen och sen gick jag en långpromenad med vagnen. I snö och blåst, i mitten av april.
Idag har vi inte gjort mycket heller, tagit hand om lite tvätt och plockat iordning bord och grejer sen i lördags.



Imorgon är det vanlig dag igen. Vi ska upp till Ryhov igen för veckans bad för lilla fröken.

Snart dags för middag här i huset. Sen får vi väl se hur det blir med sovrutiner idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar