torsdag, april 27, 2017

En bättre dag.

Igår var det frustrerande att vara mamma. Lova sov nästan ingenting på hela dagen och när hon väl sov var det på mig eller bara korta stunder. Det var mycket skrik och det skulle tuttas hela tiden. Jobbig, ledsamt och frustrerande. Att hon dessutom inte kunde ligga själv i soffan mer än ett par minuter, att Emil jobbade sent, att Helmer inte skött sig på promenad gjorde inte saken bättre.
Det var skrikit och missnöjt hela kvällen och det skulle tuttas hela tiden. Provade lägga ner henne i sängen men det fungerade bara ett par minuter. Det slutade med att jag la henne på mitt bröst pp mage och så sov vi tills det var dags för mat, sen var det samma visa igen, hon fick sova på mig igen. Inte vad jag vill, vill att hon ska sova i egen säng, men on det är vad som krävs för att jag ska sova så får det gå..

Idag har som tur var varit en mycket bättre dag. Hon sov sig igenom min tid för vaccination på vårdcentralen och en stund efter det i babyskyddet. Sen sov hon i soffan en stund och i bärselen på promenaden. När vi kom in la jag henne på mage i soffan och så somnade hon om igen. Jag hann både ta hand om tvätten och laga middag, tacopaj, tills Emil skulle komma hem. Hann ta en dusch efter Emil kommit hem och vi hann äta middag ihop. Det är lyxigt faktiskt och skönt!

Så nu hoppas vi på en bra natt. Två nätter i rad har det blivit över 4 timmar sammanhängande sömn. Så det hoppas vi på inatt med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar