måndag, april 03, 2017

Härliga måndag.



Vilken bra dag det har varit idag.
Sparvis (ja, vi måste verkligen bestämma oss för ett namn nu), vill mest ligga i knäet eller sova på mitt bröst hela tiden. Märker på en gång när jag lägger ner henne. Så det är svårt att få särskilt mycket gjort här hemma på dagarna. Det äts och byts blöjor mest hela dagen.
Vi provade bärselen idag och det verkade hon faktiskt tycka om, samtidigt som jag lyckades få gjort lite grann. Kommer definitivt användas mer.
Tog mig ut på promenad med barnvagn och hundar idag igen, blir lika stolt över mig själv varje gång jag lyckas. Det kräver lite av en kan jag säga.
Sparvis fortsatte sova i vagnen efter promenaden och jag tyckte det var synd att gå in när det var så fint väder. Så jag plockade fram krattan och räfsade löv i rabatterna en stund. Passade även på att sätta mig i solen ett par minuter. Så härligt!

Sen kom Emil hem. Dagarna går så fort. Över förväntan och det går bättre än jag trodde. Emil handlade och ordnade mat. Han är helt fantastisk, han fixar allt.

Idag är hon två veckor våran lilla tjej. Så självklar på något vis. Känns som att hon alltid har varit här samtidigt som att det är så mycket som är nytt.

Imorgon är det dags för Ryhov igen. Bad och eventuellt byta skena. En vecka har i alla fall redan gått.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar