torsdag, februari 15, 2007

Så länge det finns människor som älskar.

19.42


Vaknade innan klockan ringde imorse, och ställde om den en timme till. Somnade om och vaknade innan klockan skulle ringa en andra gång. Stängde av larmet och la mig å bara gosade en lite stund. Gick upp, satte mig och åt frukost å läste tidningen i lugn och ro.
Sedan åkte jag upp till farmor och farfar, skulle kika igenom mina flyttkartonger där, och rensa ut. Se vad som skulle spraras och vad som kunde hivas iväg. Behöver ju inte ha med mig allt till min nya lilla lya.
Slängde en hel massa saker, gamla skolgrejer, papper och så. Saker som påminner om mitt ex, som jag inte har kunnat med att slänga förut. Dem brände jag upp i kaminen hos farmor och farfar. Det kändes skönt, som att gå vidare, hlt ordentligt. Aldrig mer sån skit, säger jag bara.
Jag blev kvar länge idag, och jag gillar så mycket att vara där ibland. Det blev middag och sen satt jag å löste lite korsord. Farfar körde mig hem vid sex-tiden ikväll.

För övrigt är det en väldigt massa saker som jag ska och måste göra innan jag flyttar. Måste röja den stora garderoben, hela mitt rum, packa ner alla saker som är mina i kartonger. Å jag är bara ledig två dagar innan jag för hoppningsvis får flytta in. Helgen 24-25 februari. Det ska bli så enormt spännande och de tär ett stort steg för lilla mig. Jag är till och med mörkrädd. Men det kommer bli bra, det ordnar sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar