fredag, juli 30, 2010

Minisemester i Västervik.


21.14

Idag kom vi hem från våran lilla minisemester i Västervik. Den här dagen har mest gått åt till mindre roliga saker. Städade ur stugan, åkte/körde bil (vilket jag i och för sig tycker är gött), handlade mat och packade upp. 

I tisdags packade vi in oss i bilen och åkte iväg till Västervik. Åt glass på vägen. Checkade in, handlade och åt middag. Strosade runt i omgivningarna, hur fint som helst och mycket att kika på. Satt ute och gottade oss. Fiskade en stund på kvällen.
Vädret var halvt om halvt på våran sida på onsdagen, vi hyrde cyklar och cyklade in till stan, strosade runt lite och åt lunchbuffé på en thai. Mycket mysig dag. Blev även ett besök på Lager 157, och två tees följde med mig hem. Började regna framåt kvällen men vi hann med en mjukglass och en runda äventyrsgolf innan. 
Torsdagen var det regn och ännu mera regn, vi tog en sväng med bilen, en "sväng" på över två timmar. Men det var mysigt. Åt glass och smaskade på lite godis. Blev en till sväng till Lager 157 och ett par svarta jeans. Hemma igen grillade vi hamburgare i regnet. Tog ett bad i poolen och det också i regn. Blev inget badande i havet alls, bara 16 grader, så det var inte vidare lockande alls. Blev en varm dusch på det och sen spelade vi lite yatzy.

Har haft ett par jättebra dagar och jag känner mig nog en smula kärare än jag gjorde när vi åkte dit. Det var viktigt att bara vara vi ett par dagar. Det enda dåliga var väl att det var våningssäng och inte så jättemycket plats att sova två i en. Det blev halva natten tillsammans och halva var för sig :) Och att det var lite regnigt. 

Det får bli ett litet bildregn för att summera minisemestern.








Nu väntar sängen på mig alldeles snart, börjar bli himlans trött.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar