tisdag, december 28, 2010

Branäs och julen är över.

20.05
Julen och veckan i Branäs är över.

Branäs bjöd på sitt allra soligaste väder och som minst -30 grader. Men jag upplevde det inte alls så kallt ändå. Mestadels så höll det sig på en -17 grader. Åkte snowboard för första gången i mitt liv (eller har provat en gång innan men då gav jag upp efter en dag). På fjärde dagen klarade jag att åka ner för en hel backe utan att ramla en enda gång. Jag är i alla fall väldigt stolt över mig själv, om än lite blåslagen. Hade riktigt roliga dagar i backen, men det prövade definitivt på mitt tålamod en smula. Efter backen blev det varm choklad med minttu och marshmallows. Middag och sällskapsspel på kvällarna och helt slut i kroppen. 

Julafton var annorlunda, inte varje år man åker skidor. Blev lite julklappar i alla fall. Boendet i fjällen för mig och Emil, Ticnet-biljetter, en fin tavla, parfym och Thomas Sabo-halsband av min fina. Åt massor av mat också såklart.
När vi skulle hem så blev det ett litet missöde innan start. Bilen ville inte starta och det dröjde bra länge innan den gjorde det också. Något hade frusit. Hem kom vi i alla fall framåt åtta på kvällen efter en hel massa snöande och avsläppning av syster i Jönköping. Blev tidigt kväll för mig och somnade som en stock. 




Nu har jag varit igång och jobbat i två dagar. Lite trist på jobbet, finns inte så mycket att göra, förutom att städa och det är ju inte jättekul precis. Även träning har hunnits med idag efter jobbet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar