lördag, januari 01, 2011

Välkommen 2011!

21.30

Första dagen på det nya året är snart förbi och jag sitter och äter resterna av chokladmoussen från igår.
Hade en otroligt lugn nyår igår. Bara jag och Emil. Snickrade i alla fall ihop en trerättersmiddag. Blev avokado med lite röra till förrätt, pasta med kyckling, soltorkade tomater och spenat till varmrätt och till efterrätt bjöds det på chokladmousse, vit chokladmousse och överst passionsfrukt. Riktigt gott blev det. Några flaskor vin blev det och ostbågar och chips. Vid tolvslaget stod vi ute i storm och duggregn, drack lite mousserande, tittade på lite fyrverkerier och såklart en nyårspuss. Strax efter två kröp jag ner i sängen bredvid min kärlek som redan hade somnat.
Idag blev det lång sovmorgon och sen en halkig promenad i det fina vädret.

Nyårslöften har ju funderat lite över. Jag har nog tre i år. Får se om jag lyckas hålla dem, kanske ska sätta lappar i hela huset :P
1. Börja äta bättre. Trappa ner på sötsaker och annat jag tycker är gott. Bara en gång i veckan, att sluta helt blir för tufft.
2. Bli ännu bättre med träningen.
3. Försöka ta mera kort och ta med mig kameran oftare.
Mitt "nya" liv börjar när helgen är över.
Nu ska jag lägga över lite bilder till skivor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar