onsdag, maj 09, 2012

Onsdag.

21.13

Hej och hå vad tiden går fort, nästan en vecka sen jag skrev.

I fredags var det full fart efter jobbet, fixade presentgrejer till syster som jag sedan pysslade ihop på lördag förmiddag. Ett stort drinkglas som jag fyllde med lila stenar, planterade en växt och lite annat småpysslet, blev riktigt nöjd, anade inte att jag hade sådana talanger. Bakade Mariannebrownie med vitchoklad tryffel till sent på kvällen innan jag trillade i säng och somnade som en stock.
Lördagen åkte vi först mot mamma för att hjälpa dem med en grej och sedan vidare till pappa för det kombinerade 25-års/examens-kalaset. Mycket folk, god champagne, god mat. Utgång på kvällen också, inte så roligt som det brukar vara, lite väl lite folk för min smak.

Fick en helt fantastisk present av mamma och pappa med flera. Fick en systemkamera, Canon EOS 1100D och ett extra objektiv. Tar helt fantastiska bilder, utan att jag knappt behöver göra något. Jag vill lära mig mer, ta ännu mer fantastiska bilder och helst nu på en gång. Skulle kunna tänka mig att gå en fotokurs.
Stackars djuren och Emil här hemma som får agera modeller titt som tätt.

Annars händer det inte mycket spännande. Blev en spontanfika med Julia efter jobbet idag, alltid lika trevligt även om det tyvärr blir lite för sällan.

På fredag blir det Ullared med mamma efter jobbet, ser fram emot det supermycket, ska bli så roligt.
Och jag vill att det ska bli helg och fint väder så jag kan fota lite.

1 kommentar:

  1. SV: Tyvärr kan jag inte svara på var man kan köpa den då jag köpte min i Finland :/ Men jo det rymms 2 objektiv+kamera, i alla fall för mej ;P Om det är något du undrar över med kameran så kan du fråga mej :) KRAM

    SvaraRadera