torsdag, mars 13, 2014

Effektiv dag.

Har haft en bra torsdag och känns som att jag har varit riktigt effektiv. Både på jobbet och hemma. På jobbet fick jag gjort nästan allt jag skulle, stort plus för att jag hann göra biffar på 8 kg kycklingfärs tills imorgon.

Väl hemma igen var det dags för tvätt och klä på soffan som jag tvättat delar av igår. Sen blev det ett ben- och ryggpass på gymmet. Lite middagslagning och dusch på det. Sen satte jag igång med städning, övervåning och toalett. Fönstrena fick sig också en omgång, men bara på insidan. Nu har jag slagit mig ner i soffan för att kika på det nya matprogrammet på tv.

Imorgon är det fredag!  Mamma kommer hit på eftermiddagen och på lördagmorgon åker vi till Malmö för att gå på Symässa. Inte för att jag kan så mycket om det här med att sy. Men alltid trevligt att umgås med mamma. En natt på hotell blir det också och förhoppningsvis lite god mat på kvällen. Kanske lite shopping också.

Funderar lite över vad jag ska laga för mat imorgonkväll. Har blivit lite som en grej att alltid göra något speciellt till middag när mamma kommer och gärna en efterätt på det också. Får se vad det blir den här gången, ska kolla igenom en tidning och lite matbloggar innan jag hoppar i säng så dyker det säkert upp nåt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar