söndag, mars 23, 2014

Trevliga helger.

Söndagskväll och bara ett par timmar sen vi kom hem från pappa-familjen där vi varit sen igår lunch.
Har firat Elenor som fyllde 50 i veckan. Överraskade henne när hon satt på ett café. Sen blev det lite vin och grejer på deras hotellrum och senare gick vi till en pub och där droppade det in ännu fler av Elenors vänner. Roligt att se hur överraskad hon blev. Vi åkte hem vid elva-tiden och då hade vi hållit på hela dagen och varit uppe tidigt.

Sen vi kom hem har vi iallafall fått i oss lite middag, dammsugit och vattnat blommorna.

Nu har jag haft två riktigt bra bortahelger. Förra helgen var jag med mamma i Malmö på symässa. Sov på hotell en natt och var ute och åt gott på kvällen. Den söndagsförmiddagen bjöd på regn så då blev det shopping på Väla för vår del innan det var dags för hemgång med tåg från Halmstad.

Sen förra helgen har jag fått sytt tre gardiner till källaren, på Emils begäran. Absolut inte det snyggaste jag gjort men jag kan ju bara bli bättre. Dessutom har jag börjat sticka på en halsduk.

Imorgon måndag igen och jag ska vara ensam hemma till torsdag, eftersom Emil ska iväg på jobb.
Nu ska jag mysa i soffan med en liten godispåse innan det är dags för sängen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar