söndag, mars 30, 2014

Sista söndagen i mars.

Helgen har bjudit på helt fantastiskt väder.
I fredags hade jag min tidiga dag, när jag kom hem skippade jag gymmet och tog en långpromenad med hunden istället. Emil stack iväg till en kompis och jag intog soffan och kikade på matprogram i långa banor. Lite hastigt under dagen hade det även bestämts att mamma skulle sova här. Hon dök upp vid åttatiden, sen kopplade vi bara av i soffan med lite gottigt.

Igår morse styrde vi bilen mot Jönköping, Elmia och megaloppis. Var dock mindre än jag trodde och det blev inte alls så mycket handlat som jag trodde det skulle bli heller. Men vi hade trevligt och lite smått blev det iallafall bland annat en mjölkkanna modell mindre som jag är mycket nöjd med. I den ska det planteras blommor! Sen intog vi sen lunch på McD. Blev även en tur in på Ikea och även där blev det lite handlat, är ju inte där så ofta så det är bäst att passa på om det dyker upp något jag funderat på att inhandla.
Väl hemma igen så sa var det hon hejdå till mamma och här hemma bjöds det på grillat tillsammans med Emil och hand kompisar, även lite vin, godis och kortspel på det. Sen var det jag som somnade i soffan innan elva.

Idag gick jag till gymmet innan frukost. Efter frukost blev det promenad med Helmer i det jättehärliga vädret. Sen byta av kläder och ut i trädgården för att vårröja och klippa lite i rabatterna. Höll på i flera timmar. Även fönstrena fick sig en omgång idag, två kvar men det får bli imorgon.
Mycket nöjd med min dag och nu blir det soffan tills det är dags för sängen.

Imorgon är det måndag, igen! Varför ska helgen gå så himlans fort!? Emil är borta måndag - onsdag och jag ska försöka få gjort lite småfix här hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar