torsdag, maj 04, 2017

Soliga dagar.

Nu har jag, Lova och hundarna varit ensamma hemma sen i tisdagsmorse. Har gått över förväntan bra och jag är så stolt över mig själv som har hunnit med allting.

Vi var även på föräldragrupp igår och har varit på BVC idag för sex veckorskontroll med lite vaccin. Så nu hoppas vi på att det inte blir några stora biverkningar. Hann med att handla en sväng efter BVC också och lilla damen somnade i kundvagnen.

Har även hunnit med att rensa lite i trädgården. Och jag önskar att jag ska hinna med lite mer imorgon, men Lova vill gärna att vagnen ska röra på sig för att hon ska vilja ligga där i.
Har kört både diskmaskin, tvättmaskin och tagit hand om tvätten. Men jag är mer än nöjd med att jag och Emil pysslade ihop 14 matlådor i måndagskväll. För annars är jag inte helt säker på att jag hade hunnit äta så mycket riktigt mat.

En eloge till alla mammor som är ensamstående på heltid i alla fall. Det är tufft. Men jag antar att man klarar av det man måste göra.

Nu ska jag lägga ner Lova i soffan och hoppas hon fortsätter sova så jag kan äta lite mat. Sen ska jag röja upp lite i vardagsrummet. Håller på att sortera lite barnkläder som vi fått, som ska vidare till secondhand och insamling. Ska försöka hinna ta en dusch innan det är dags för sängen också.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar