måndag, mars 16, 2009

finito.

19.59

sitter i soffan och tittar lite på tv. har ätit middag för en liten stund sen och packat väskan till imorgon. så nu behöver jag inte göra något mer idag alls.

dagen har varit bra. hade planer på att åka och träna idag, men jag grusade dem när jag vaknade imorse, för jag hade ingen lust att åka iväg. det tar ju sin lilla tid ändå att åka fram å tillbaka. så jag stannade kvar hemma och grejade lite istället. fick dragit av våra sängkläder, och ska bädda nytt precis innan jag går och lägger mig. dammsugit, moppat golvet och diskat. och promenad i skogen med både hund och katt. men det var lite väl blåsigt för att det skulle vara skönt.

inte för att jag är särksilt självisk av mig egentligen. men det gör ont i mig när folk nära mig gör slut och inte bara för deras egen skull, vilket är det värsta i det hela såklart, utan för att jag automatiskt börjar tänka på mig själv och min egen situation. och hur vet man egentligen att man är kär på rikitgt och inte bara behöver någon? jag tror man vet när man inte längre saknar varandra. och jag saknar Emil om jag är borta en natt. och jag behöver honom för att må bra. jag älskar honom och jag älskar att dela mitt liv med honom.

nu blir det lite tv och så småningom sängen. jobb imorn igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar