onsdag, juli 29, 2009

då, nu & sen.

21.47

ikväll har bakat småkakor i äkta farmors-stil. hälften blev nog bra å andra halvan blev väl sådär, min ugn är inte rikigt som den borde vara. all värme kommer underifrån. jag har skapat ett litet bakberoende det senaste. det fördriver tiden och får mig att inte tänka på något alls.
annars har det inte hänt mycket idag. sov länge idag, lyckades inte somna igår, trots att jag tyckte at jag var trött. blev sent efter bion, inte hemma förrän vid ett. jag och älskling var på Harry Potter igår, bra tycker jag, men kändes som det hände lite för lite.
gick en sväng i skogen idag, åt lite blåbär och sådär.
efter det har det inte hänt så mycket. jag är helt inne i mina korsord och i min bok. och Emil gjorde spaghetti och köttfärsås till middag.

vädret har varit sådär idag. tråkigt att det inte känns som riktig sommar. känns som ledigheten bara rinner iväg. jag vill göra saker, men ändå vet jag inte rikigt vad och kommer mig inte för att ta tag i det heller faktiskt. så det kanske är bra så som det är nu. är hemma med älsklingen i alla fall, känns skönt att vara hemma igen och jag tycker om att vara hemma med honom. göra lite småsaker tillsammans <3

nu sitter i soffan. har lite ont i skallen och en smula ont i halsen. blir nog sängen snart. vill inte bli sjuk.
funderar på att ge mig ut i skogen imorn och plocka blåbär. i massor helst. och baka med dem. eller bara ha med mjölk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar