tisdag, juli 14, 2009

funderingar.

13.51

är ensam hemma. funderar på livet, vad jag vill göra med det och var jag befinner mig. kommer mig inte rikigt för att göra något idag, finns så mycket att ta tag i, men det verkar inte som det händer nångting alls här idag.
funderar på min sommar och mina planer. jag vill göra saker, fylla livet/sommaren med männiksor jag tycker om. jag vill resa, göra utflykter och vara med Emil. önskar att det inte krävdes så mycket planering. jag vill göra saker spontant, bara åka iväg. glömma bort allt som tycks kväva en hemma.
jag vet inte vad jag vill göra med mitt liv än, vad jag vill bli när jag blir "stor". jag vill inte ha ett inrutat "tråkigt" liv. jag vill göra vad som faller mig in när det gör det.

och kärleken, jag vet inte med den iblnad. jag är kär och jag älskar det gör jag verkligen. men ibland känns det som att jag inte riktigt får samma sak tillbaka. kanske är det den stora förälskelsen som tagit slut. och det vore ju inte konstigt trots allt, efter 4 år. men han är på ett annat sätt än innan.

nu ska jag ta mina funderingar, kameran och hunden och gå ut i skogen en sväng.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar