söndag, juli 05, 2009

smatter.

21.09

regnet smattrar utanför det öppna fönstret, luften känns frisk och lätt att andas. dagen började med "inget" väder och avslutas med regn. välbehövligt, ingen favorit precis, men skönt ändå. skönt att det rensar upp luften lite grann.

idag har varit en sån där söndag, som verkligen känns så också. inget anmärkningsvärt har blivit gjort. en skogspromenad bara, letade efter Linnea (smålands landskapsblomma). och jag har bakat chokladmuffins med banan.
igår var jag ensam hemma, skönt att vara lite själv ibland. åt jordgubbar, choklad och tittade på tre filmer innan Emil kom hem. två romantiska filmer och en annan. Emil var hemma vid två och jag somnade nog inte förrän tre, det var sent för att vara mig.

jobb imorn igen. sen blir det ett besök på gymmet i Bredaryd för att se om det är något att ha. jag behöver komma igång igen, har varit lite dåligt på ett bra tag nu. och det känns lättare om det är närmare hemma.

finns inte så mycket att skriva om just nu. det rullar på liksom. jobb, hem, äta, promenad, vara uppe aaalldeles för länge (med tanke på hur tidigt jag går upp), sova. och sen om igen, med någon ledig dag in emellan. så det händer inte så mycket med andra ord.
jag saknar min syster <3, två veckor tills vi ses, men det känns länge. och jag saknar min Ven <3, var alldeles för längesen vi sågs nu.

nu ska jag greja med lite annat. sen sova, förhoppningsvis.

1 kommentar: