söndag, november 14, 2010

Söndag.

19.48

Söndagskväll. Har just nu ingen som helst lust med att gå till jobbet imorgon. Det är tungt på jobbet nu. Mycket ska göras och vissa tycks inte ens hjälpa till särskilt mycket, det är hela tiden något annat som är "viktigare". Det är rörigt, ingen organisation alls. Jag får dubbla signaler, ena gången ska jag lära mig säga nej om jag inte hinner med, om det är för mycket, andra gången säger jag nej för ofta och jag hjälper inte till tillräckligt mycket. Jag säger ju inte nej för att vara elak eller något sådant. Jag försöker att inte ta för hårt på det, men det är svårt. 

Blir dessutom en extra intensiv vecka med två manliga kockar i köket. Dem ska "lära" oss laga mat från grunden. Får se hur det blir med det. Blir i alla fall lite spännande och se vad det blir av veckan. Jobbar heltid i alla fall två av dagarna.

Helgen har i alla fall varit lugn, skönt, känns som det varit rätt så fullt upp ett antal helger. Lördagen gav jag mig ut på jakt efter dammsugarpåsar. Hittade inga men kom hem med lite annat smått och gott. Gjorde mest ingenting sen, plockade lite här och där. Regn hela dagen också.
Idag blev det långrunda i skogen med Helmer. Har varit ensam hemma, dammsugit, diskat, plockat lite och tittat på film. Dear John och det var längesen jag grät så himla mycket men bra film. Alldeles lagom mycket för en söndag.

Ska nog göra kväll relativt tidigt. Upp halv sex imorgon och det är inget jag är van vid precis. Funderar också över träningen imorgon, har extrem lust att skippa den, är ju troligtvis massor av folk sådär på eftermiddagen. Får se hur mycket ork jag har också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar