måndag, november 29, 2010

Måndagskväll och vinter.

21.21

Dagen har nästan gått i ett. Slirade till jobbet vid 8. Jobbade till halv ett och gasade hemåt, tog en snabbdusch och fräschade till mig. Vi åkte iväg på bankmöte som faktiskt gick väldigt bra, bättre än väntat till och med. Väl hemma blev det liten hundpromenad i snöfall och blåst igen, det är inte vidare härligt när näsborrarna domnar bort. Lagade en relativt tidig middag, chili con carne med ris. två matlådor tills imorgon också.Gjorde en deg till mina smörgåspepparkakor som jag ska baka ut imorgon, är nog bra mycket smidigare än vanliga pepparkakor.

Helgen har varit jättebra. Mamma kom på fredagseftermiddagen, vi gick en promenad, åt middag med efterrätt och bara tog det lugnt i soffan. Lördagen bjöd på strålande solsken, -10 grader och ett otroligt vackert vinterlandskap. Vi var på Värnamo julmarknad, som inte var särskilt mycket att ha. Vi gick i andra affärer och åt buffé, inte så fel det heller. Mamma åkte hem på eftermiddagen och jag och min kärlek hade lite mys.
Igår tog vi en liten spontan sväng till Jönköping. I snöstorm. Jag handlade inget, hade mensvärk och kände mig lite låg. Åt sen lunch på Ikea. På kvällen hade vi lite Första adventsmys med glögg och pepparkakor. En mycket bra söndag.

Nu är det alldeles strax dags för sängen. Imorgon blir det nog morgonträning, om det inte är för mycket snö vill säga. Blev dåligt med träning förra veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar