måndag, mars 13, 2017

37+4 och ibland blir man förvånad.



Imorse hade jag tid hos barnmorskan klockan 10, Emil hade inte tid att åka med, men det var ju inga problem. Men inte trodde väl jag att våran envisa unge hade vänt sig sen senast och nu låg i säte, med rumpan neråt alltså.
Det bokades in vändningsförsök redan halv två idag. Så det var bara att ringa Emil och be att han tog ledigt på eftermiddagen.
Åkte och storhandlade innan jag åkte hemåt. Åt lite lätt lunch, efter rekommendation av barnmorskan. Skurade köksgolvet och plockade lite. Packade iordning BB-väskan eftersom min Bm sa att vattnet faktiskt kan gå efter ett vändningsförsök.
Så in med BB-väskan och den inte insatta barnstolen i bagaget och iväg till Värnamo.

Väl på förlossningen var det dags för urinprov, blodtryck och lite annat. Kopplades upp på Ctg:n och fick ha den på i en halvtimme. Fick nål i armen för bricanyl, blev kallsvettig, vit i ansiktet och höll på att svimma, trots att jag låg ner ska tilläggas.

Sen fick jag bricanyl och världens hjärtklappning. Sen var det dags för vändningsförsöket. Det gjorde så himla ont och var extremt obehagligt. Men de fick ingen ordning på det och kotten har fortfarande rumpan neråt..
Uppkopplad på Ctg i en timme efter försöket för att se så allt var okej eftetåt.
Och vi blev inbokade för kejsarsnitt på tisdag nästa vecka. Nästa vecka! Jag kan inte fatta det.
Grät lite grann.
Det är omvälvande och inte alls vad jag väntade mig imorse när jag åkte till barnmorskan.

Men nu känns det faktiskt helt okej och vi har fått lite papper och broschyrer att läsa igenom.

Däremot har jag en huvudvärk som är värre än något under hela graviditeten. Hela magen känns som ett blåmärke. Men kotten är livlig och jag är extremt törstig.

Ska alldeles strax gå och krypa ner bredvid min älsklings.

Imorgon ska jag ta tag i lite försäkringar och jag har tid hos frisören för klippning och lite slingor. Så skönt det ska bli att bli lite ompysslad och snygg i håret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar