torsdag, mars 16, 2017

Ny vecka.



Ny vecka igen, vecka 39 eller 38+0. Kommer nog aldrig riktigt förstå hur man ska räkna de här veckorna.
Sista veckan som gravid. Om det blir som det är sagt. Om den lilla kotten fortfarande inte vänt sig på tisdag när vi kommer in. Ärligt talat så hoppas jag inte att den vänder på sig. Har verkligen börjat jag ställa in mig på och ladda för det här med kejsarsnitt nu, även om jag också känner mig fruktansvärt nervös för det. Börjar också ställa in mig på att nästa vecka är vi föräldrar och har en liten människa att ta hand om. Så jag tror faktiskt att jag kommer känna mig riktigt nedstämd på tisdag om det inte blir som jag tänkt mig.

Annars så mår jag bra. Har gått upp ca 20 kg, så nu hoppas jag att det räcker. Fast jag känner mig inte så jättestor ändå.
Lite foglossning och lite förvärkar (tror jag det är i alla fall). Men försöker att gå i alla fall en halvtimmes promenad om dagen med hundarna.
Har svårt att somna på kvällen. Men sover rätt så gott. Är aldrig uppe och kissar på natten men vaknar varje gång jag vänder mig i sängen. Sover ingenting på dagen. Men ligger en del i soffan.
Är ofta varm och går nästan alltid bara i linne hemma.
Får ont i fötterna om jag står upp länge.
Och fötterna svullnar upp om jag står eller sitter med benen neråt mycket, trots stödstrumpor. Igår kändes det som skinnet skulle spricka uppe på foten.
Får ofta ont i huvudet framåt eftermiddagen.

Lilla kotten lever om mer i magen nu än den gjort någon gång tidigare under graviditeten. Mysigt tycker jag som inte varit särskilt bortskämd med det alls.

Nu ligger jag i soffan och inväntar tröttheten innan det är dags att lägga sig. Egentligen är jag ju trött, men bara inte sovtrött.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar