söndag, maj 07, 2017

En försommar helg.

Fredag och lördag har bjudit på försommarvärme och strålande sol. I fredags så blev det morgonpromenad med hundarna och sen frukost och de vanliga bestyren. Pysslade ihop pulled chicken till middagen, så den var redo för ugnen när det var dags. Matad och med ny blöja gick vi ut, tänkte att lillsparv kunde sova i vagnen medan jag grejade lite i trädgården. Hann med att bära lite stenar och plocka lite innan hon var missnöjd med att ligga i vagnen, var bara att gå in och placera sig i soffan igen. Synd på det fina vädret. Sen hann jag precis börja dammsuga innan Emil kom hem och om det var skönt att ha honom hemma igen.

Igår tog Lova en riktig långsovning på förmiddagen så jag hann med att putsa nästan alla fönster i huset och Emil hann laga gräsklipparen. Började klippa gräset också, men det hann aldrig bli färdigt innan det var matdags för fröken. Sen tog jag de sista fönsterna oxkså så nu har vi skinande rena fönster, härligt! Sen tog jag en lite längre promenad med hundarna.

Idag har vädret varit lite sämre. Har inte hunnit med särkilt mycket alls. Emil tog hand om en massa tvätt, han var vaken tidigare än oss. Hade en riktigt kiss- och kräkbebis igår. Jag har vikt tvätt, rensat i en garderob och dammsugit sovrummet. Passade på att byta sängkläder också, bästa som finns!
Började på att gödsla gräsmattan också, för jag trodde på regn. Men det blev aldrig färdigt, men regn kom det :)
Tog en promenad hela familjen och sen var det middagsdags.

Sen har det tuttats och tuttats ännu mer. Men tillslut gör der ju såå ont. Då tog Emil över och nu sover hon faktiskt i sin säng.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar