tisdag, maj 30, 2017

Första "skrattet" och dålig på rutiner.


Igår lyckades jag nästan få henne att skratta när jag lekte med henne och gjorde ljud. Det var verkligen påväg. Och det var fantastiskt!

Och det här med rutiner. Är det bara vi som inte har några, eller är det okej att inte ha några större rutiner när de är såhär små?
På dagarna vet jag ungefär när det är dags att sova men kvällarna..
På kvällarna somnar hon någon gång mellan 21-00. Vi tar på pyjamas och torr blöja. Igår matade jag henne sista gången i soffan och andra kvällar uppe i våran säng. Låter henne somna och sen försöker jag lägga ner henne i sängen. Oftast går det inte alls och hon vaknar så fort jag eller Emil lägger ner henne. Ibland får jag ta upp henne och prova ett par gånger och till slut så brukar det fungera. Då sover hon oftast fram till 02-04 och får mat. Ibland en ny blöja. Men sen är det nästan omöjligt att lägga ner henne i sin egen säng, eller om det är jag som inte har tålamod att vänta tillräckligt länge på att hon ska somna. Tycker ofta att det är synd att väcka Emil också.
Så oftast slutar det med att hon får sova på mig tills det är dags för mat igen framåt 6-tiden. Sen brukar vi kunna sova en stund till.
Vill egentligen inte att hon ska sova på mig men om det är sättet för att jag ska få sova så år det okej.

Det är en period intalar jag mig och det blir bättre. Men det är ju trots allt rätt så mysigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar