tisdag, maj 16, 2017

Helgen.



När Lova sover i soffan och jag hinner med att laga middag, ordentligt middag, plocka lite i huset och med tvätten, duscha och äta middagen. Det är faktiskt rätt så lyxigt.

Annars har jag plockat upp våra väskor sen våran bortanatt. Våran första bara hon och jag. Och första gången hon sover borta överhuvudtaget.
I söndags åkte vi till Cecilia, planen var fint väder och promenad i solen. Planen fick ändras, spöregn. En tur till Lager 157, var tvungen att inhandla lite nya jeans eftersom jag fortfarande har väldigt många mammakilon kvar, tyvärr. Sen en sväng till farmor & farfar på fika.
Efter fika, nya blöjor och mat för Lova så åkte vi till Allum för att byta lite kläder som Lova fått av sin fina moster. Hon blir så bortskämd lilla damen. 



Sen blev det middag i Floda hos Cecilia innan vi packade in oss i bilen för att åka till mamma/mormor och sova där.
Och vilken gräslig natt vi hade. Gick och la oss vid halv elva och sen gick allt fel, Lova krånglade och började runt. Somnade inte förrän klockan var halv 3. Och då på mig, men allt för att jag också skulle få ett par timmars sömn. Sen sov vi iallafall till 7-tiden.

Fick mig en dusch och lite frukost. Sen gav vi oss ut på långpromenad i skogen med Lova i selen. Lite lunch på det och sen åkte vi hemåt till vårat eget hus.



Igår kväll var det lite krångel också. Kanske var det fel på pyjamasen, blev bättre när den åkte av. Kanske lite kort i benen. Eller så inte helt mätt. Hon somnade vid halv 1, vaknade igen vid halv 5 och sen sov vi till halv 9. Så det var helt okej.

Ikväll provar vi lite ersättning som komplement, så kanske hon sover lite bättre ändå.

Nu är det dags för Lova att ta ett litet bad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar