tisdag, maj 30, 2017

Vi har haft ytterligare en härlig sommarhelg och dessutom långhelg, vilket betyder att Emil har varit ledig i fyra dagar.
Vi har inte gjort så jättemycket. Emils pappa med sambo var här i torsdags för att träffa Lova för första gången, det blev fika och lunch.
I fredags gav vi pappan lite dispens så han kunde ut och åka hoj. Så honom träffade vi inte på hela fredagen. Han och en kompis åkte ber mot Malmö och sen tillbaka. Jag gick promenad och passade på att sola lite medan Lova sov en stund.
I lördags hade vi ett par kompisar här för grill och lite kubb. Jag tog tillfället i akt och drack lite iskallt vitt vin också. Såå gott!
I söndags var vi hos Emils syster med familj i Lanna för grillmiddag på kvällen. Perfekt att slippa laga middag.

Igår tog jag och Lova en sväng till Bredaryd. Först Smålänningen för inköp av ett babygym till lilla fröken och lite annat smått. Vidare till mitt jobb för att ändra lösenord till jobbmailen och fick mig lite lunch också. Avslutade med en runda ner till gamla jobbet för att hälsa på Marita en sväng.

Idag har vi legat i sängen till tio. Sen dess har Lova knappt sovit nånting på hela dagen. Somnade i bärselen när vi var ute med hundarna för en stund sen och nu sover hon i mitt knä. Så jag får helt enkelt sitta här en stund till. Hon är lite orolig och ledsen idag..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar