torsdag, maj 25, 2017

När hjärtat brister...

Inatt var en fruktansvärd natt..
Lova är varje kväll rätt så krånglig just innan hon somnar, bökar runt, gnäller och håller på. Igår var likadant. Men hon somnade strax innan tolv och jag flyttade över henne i spjälsängen, allt väl så långt. Jag la mig och somnade på en gång. Lite innan halv ett börjar hon skrika och jag kan inte trösta henne. Hon slutar inte. Jag känner mig helt hopplös och sen känner jag bara att det här fixar inte jag. Och jag börjar gråta där jag står böjd över spjälsängen.
Emil säger åt mig att lägga mig, han klappar mig lite i håret och sen tar han henne och går ner.
Jag somnar gråtandes efter tankar som att jag är en dålig mamma, att jag inte kan ta hand om henne. Att det inte är min grej att vara mamma.. Hemska tankar..
Vaknar vid halv fem av att jag höra skrik från nedervåningen. Går ner och då visar det sig att Lova somnade strax efter att de hade gått ner och Emil hade sovit med Lova på bröstet i soffan.

Han är helt fantastisk! 💞

Idag känns allt mycket bättre och jag känner mig nästan utvilad. Och efter ett Lova-leende så är allt "förlåtet".

Nu har hon precis somnat i sin säng. Helt otroligt. Och jag vet inte vad jag ska göra när jag inte har henne att ta hand om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar