torsdag, maj 18, 2017

En smak av sommar.

Idag var vi uppe tidigt. Tid på BVC för Lova halv nio och tid för efterkontroll för mig klockan nio. Lilla damen väger nu ca 4900 och har gått upp 600 gram på två veckor. Hon har numera en längd också, 56 cm.
Och jag blev godkänd på efterkontrollen.
Sen tog vi en tur till Granngården för att köpa på oss lite fina blommor att plantera.
Lova skötte sig exemplariskt hela morgonen.

Har hunnit med en tur till apoteket och köpt på mig lite solkräm annat och planterat blommorna medan Lova sov i vagnen. Tagit en promenad med hundarna och sen passade jag på att göra lite träningsövningar på gräsmattan när Lova återigen sov en stund.
Tvättat en maskin och torkat av möblerna och sopade av altanen medan Lova satt i sin babysitter.
När Emil kom hem klippte jag gräset, var sjukt tungt idag.
Känns som en rätt produktiv dag ändå.

Har haft riktigt strålande väder idag med närmare 25 grader. Hoppas det fortsätter såhär ett tag framöver. Då är det inte jobbigt att vara mammaledig. Måste bara inhandla en solstol också. 



Imorgon måste jag städa hemmet. Har halkat efter lite med den delen ett tag nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar