torsdag, november 02, 2006

2 november

19.37

Kom för en stund sen ut från badrummet efter en oförskämt lång och varm dusch. En sån där dusch som man bara har tid att unna sig ibland. Tänkte när jag stod där i duschen på allt möjligt.
Jag tänker för mycket tror jag. Jag reflekterar det mesta männiksor säger till mig, speciellt det som Emil säger. Han skulle ju kunna mena något annat än det han säger, men å andra sidan varför skulle han göra det. Tolkar hela tiden. Det är sådana tankar som far genom mitt huvud, flera gånger dagligen. Bara far runt, trasslar ihop och snurrar.
Tänker på mig själv och Emil som bor alldeles för långt bort och ibland får jag för mig att jag inte vill ha det så mer. Men jag kan inte göra så mycket åt saken nu i alla fall. Och jag går under utan honom. Men ibland skulle jag helst bara lägga ner allt och sluta ha det såhär (men å andra sidan så är det bara dumma tankar, för jag vill inte lägga ner heller). Ibland känns allt bara så satans värdelöst och inte värt ett skit. Jag hade en sån kväll igår när jag inte ville nånting, ville inte att det skulle vara såhär som det är och ville helst bara lägga mig ner och sova bort allt för ett tag.
Imorn är det en veckan sen jag åkte till Emil och det kommer dröja två veckor till innan vi ses. Och jag har funderat över (på mina svåra stunder), om jobbet verkligen är värt det, att inte få träffa Emil på länge. Men det är ju inget livskontrakt på det jobbet och om ett tag, så ska jag förändra mitt liv. Göra något som jag verkligen vill och längtar efter.

Nu är orden slut för ikväll... Jag är trött och det är så mycket tankar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar