fredag, november 10, 2006

Det känns som livet ligger på hyllan för ett tag

18.49

Som vanligt så är jag väldigt trött. Och det är faktiskt som om att livet ligger på hyllan för ett tag, för det känns som att det enda jag göra är att jobba, hela tiden. Jag börjar bli trött, inte riktigt på jobbet, men att inte ha tid för något annat, eller ork för den delen heller.
Jag har i alla fall börjat träna nu igen efter en lång tids förkylning och dylikt och för att jag kände att nu har jag i alla fall kommit någorlunda i fas med jobbet. Det känns bra att ha börjat träna igen och det känns roligt.
För övrigt så gör jag inte så mycket mer heller. Jag jobbar alldeles för många timmar om dagen, kommer hem helt slutkörd, försöker mitt allra bästa att få i mig lite mat. Duschar, lägger mig, ringer Emil och somnar strax efter tio varje kväll. Det känns som att Emil är mitt nästan enda sociala liv nu, fast det bara är genom flera mil av telefonledning. Ja och dem på jobbet då, sen har jag inte så mycket mer liv.

Så ikväll blir det en väldigt lugn kväll, middag med familjen och sen titta på Idol. Göra mig iordning, ringa Emil och sen försöka sova. Ska upp typ tjugo över fem imorgonbitti och åka till jobbet. Jobbar både lördag, söndag och måndag. Har kanske egentligen lust att göra något annat, men jag orkar inte och det är nog ingen bra idé.
Men nästa helg är jag ledig och det blir så himla bra. Då åker jag ner till Emil, för jag är värd det. Han är värd det. Vi ses alldeles för sällan nu. Och jag önskar det vore mer, mycket mer.

Tid för mat nu och sen händer det inte så mycket mer ikväll. Inget som är värt att anmärka på i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar