onsdag, november 01, 2006

"Är det såhär att vara kär när man är liten, hur är det då att vara kär när man när stor"

17.01

Har haft min lediga dag idag och det har varit otroligt skönt. Vaknade och såg att det hade snöat och tänkte "såhär såg det inte ut igår". Steg upp innan nio åt en liten frukost och gav mig ut i det mindre sköna vädret. Det var nån minusgrad, men inte så farligt tänkte jag och gav mig ut. Handlade lite fika med mig på vägen upp till mamma och halvvägs ångrade jag mig att jag inte hade tagit bussen. Det var nypande kallt, jag snorade och hostade. Jag kom fram till mamma och ett varmt hus. Drack varm choklad och fikade. Mamma åkte till jobbet och vi följdes åt till Kållered där jag bytte till tåget in till stan. Fick handlat ett par vinterskor idag och en mössa. En mössa som jag tycker att jag passar i och jag gillar att ha på mig den. Sen har jag inte gjort något mer. Det har varit en skön dag, bara min egen och inga krav eller nånting. Trots en mest ingenting dag så är jag trött redan.
Ska alldeles snart gå och fixa middag, för gör inte jag det. Så får jag väl ingen middag idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar