fredag, november 03, 2006

Have a little patience

18.19

Det har varit en bra dag, tror jag i alla fall. Gick upp imorse efter min väldigt välbehövliga sovmorgon. Sov till tio och sen låg jag kvar och gosade i sängen en stund. Åt en lång frukost, klädde på mig. Hörde av mig till Johanna och frågade om hon hade lust att ses en stund efter att hon hade slutat skolan och hon hade lust. Gick upp till mamma och fick mig en fika där innan dem skulle bege sig till Torpet. Fick även lite pengar på lån, så jag slipper gå runt och känna att jag inte kan göra något roligt, fram till den 25 november då första lönen kommer.
Så efter det så tog jag mig in till stan och till Johannas skola. Vi pratade och gick i affärer en sväng och sen åkte vi i princip hem. Och just nu har jag lite ont i huvudet, är trött och hungrig. Ingen lovande kombination när det gäller mig. Så det är på egen risk att säga det minsta lilla elaka till mig nu. Men mat håller på att lagas i köket så det blir snart bättre. Och sova dröjer det inte så länge tills jag gör heller. Ska upp och jobba imorn.

Satt och tittade på busstiderna över imorgon och såg till min förbanning att jag inte kan ta mig till jobbet till sju imorgon. Utan att imorgon räknas som en söndag, (vilket jag fullständigt hade glömt bort). Så det blev till att be pappa att göra en insats imorgon vid halv sju och köra mig till jobbet. Vilket han kommer göra, men det känns ju inte så kul, speciellt inte när det är lördag heller. Det är vid sådana här stunder som jag skulle haft körkort, jag vet det.
Men allt ordnar sig till imorgon och det blir lättare på söndag. Fast helst av allt skulle jag inte vilja jobba den här helgen alls, eller ingen helg egentligen. Men jag antar att det är saker man gör bara. Men på något sätt så känns det som att jag försummar en person som jag älskar. Fast å andra sidan så tror jag att allt kommer att ändra sig till det bästa till slut ändå. Han är glad för min skull, för att jag har fått jobb och då blir det med ens lite lättare.

Nu ska jag gå å duka och sen blir det mat snart. Så blir det förmodligen Idol ikväll och förmodligen inte så mycket mer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar