torsdag, april 03, 2008

VÅR

19.36

återigen på min lediga dag har jag hunnit med mycket grejer, endast på grund av att jag gick upp i rimlig tid imorse. gick upp strax efter 9, efter elva timmars sömn, det var välbehövligt. vaknade till några gånger under morgonen, kikade på klockan, vände på mig å somnade om ett tag till.
var på gymmet vid tio och körde ett pass. gick och handlade det sista tills imorn, köpte mig en liten köksvåg. träffade på en gammal klasskompiså stod å tjatade lite. hem. duschade. tvättstugan. åt lunch. var borta och källsorterade allt mitt skräp. diskade, städade&dammsög. bakade lite kakor och en kladdkaka tills imorn. det är roligt när man har så litet kök att man får ställa plåtarna med kakorna på golvet i hallen.

har ätit lite mackor och thé till kvällsmat, efter en sen lunch, så var det allt som behövdes. och morötter, jag bara måste äta det. ska gå å diska undan i köket, bädda rent sängen och sen fundera på sänggående (i rena sängkläder, som är det bästa av allt). kanske läsa lite ikväll?

den bästa kommentaren jag hört på länge "det funkar bra", Emil sa det igår när vi pratade om oss. han som nästan aldrig säger något om oss alls. så betyder det väldigt mycket, det var så att jag fick lite tårar i ögonen faktiskt.

nu kilar jag iväg till köket.
och natti natt.

1 kommentar:

  1. Haha, kakor på golvet i hallen, jag kan se det framför mig. ^^ Det tragiska är att jag skulle inte ens kunna ställa egenbakade kakor i min egen hall. :P

    Du din köksvåg, är den digital? och vad kostade den?
    Pussi!

    SvaraRadera