onsdag, september 17, 2008

det är inte riktigt min grej

15.30

ringde just Emil en aning uppgiven. jag håller på att försöka elda, så det blir någon värme här i huset, men det vill sig inte riktigt. för det första så blir det ingen värme i elementen och för det andra så är det rök i huset (och vad jag vet så ska det inte vara det). men nu låter jag det vara tills Emil kommer hem.

för övrigt idag, så har det varit tråkigt väder och det blev inte så lång promenad. det var snålblåst och lätt regn, inget vidare. sen blev det lite dammsugning, (vilket alltid känns onödigt, med tanke på att minuten efter känns golvet likadant igen, men det måste göras i alla fall). sen bakade jag om samma recept med muffins igen, som jag misslyckades med förra gången, dem blev 2 cm höga, utan färg och kompakta, den här gången lyckades jag, fast dem är fortfarande en aning bleka.

jag tror förresten att jag har hittat mig ett gym, och så kan man köpa gymkort så det ingår simmning, tyckte det lät bra, men jag ska höra med Emil idag. för jag känner verkligen att jag måste komma igång igen, det känns som jag lägger på mig hela tiden. det är en hemsk känsla, det gör mig ledsen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar