fredag, september 26, 2008

hemma i Lindome

09.50

sitter i syrrans säng, med datorn i knät. ingen är hemma just nu. kom hem till pappa för ungefär en timme sen, fick jagat upp syster ur sängen och iväg till skolan. så nu sitter jag här. hade väl funderingar på att sova en stund när jag kom hit, men nu känns det inte som det är så stor mening i alla fall. ska ju snart iväg ändå igen, iväg på bokmässan med min mamma, det ska bli trevligt, kanske kan hitta nåt kul. och sen hem till mamma ikväll.

har för övrigt varit uppe sen 5 imorse. det var inte så jobbigt då, jag kände mig rätt pigg. Emil var tröttare. han var snäll och ställde upp och körde mig till tåget imorse vid halv 7, så stackarn fick ju gå upp tidigare än vanligt. tack älskling! jag hade ju tänkt att jag skulle kunna sova i alla fall någon timme på tåget, men icke det. jag satt där och var klarvaken. somnade väl någon halvtimme efter Borås och vaknade sedan med ett ryck, fick nog för mig att jag hade missat hållplatsen (som är sluthållplatsen :P). men det är konstigt, jag är alltid den som kan sova i princip när som helst, men just idag när jag varit vaken sen tidigt, så är jag inte det minsta trött.

börjar bli en aning hungrig igen, men jag kan ju knappast äta lunch vid 10. får vänta lite till. ska väl ta och ringa mamma om lite planändringar, än en gång. men det ska nog lösa sig den här gången med.

nu blir det annat.
tjing tjing.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar