måndag, september 29, 2008

Still all the leaves will keep on falling

12.09

är hemma hos älsklingen igen efter en rätt hård helg hemma i Göteborg. jag ska väl inte dra allt, för det orkar jag nog inte med. men en lite kort sammanfattning.
fredag-eftermiddag. farfar kom förbi pappa strax innan mamma kom och hämtade mig och det slutade med att jag lämnade köket gråtande. men det gick över, han är bara bitter, jag får tänka så. jag och mamma for till Kållered för ett besök på systemet, lunch och inköp av strumpor till mamma. sen bar det av in till stan för Bokmässan, det var massa människor, böcker och annat. vi hade trevligt, och vi var både lite rikare på böcker när vi lämnade mässan. jag fick med mig ett par pocketböcker, en kokbok å en bakbok, jag är nöjd! jag körde hem oss till mamma, det blev lite kvällsmat, ett avsnitt CSI, sen blev det sängen innan klockan var 22, ringde Emil, läste lite och somnade sen på tre röda. sov nästan 12 timmar.
lördag. gick upp, lite frulle. sen bar det av till Kungsbacka för att handla mat med mamma, innan dess så var vi och handlade lite blommor och buskar. det blev en ganska lång handling. sen tåget hem till pappa och syster som väntade. gjorde väl sen mest ingenting på dagen, bara pratade och så. sen blev det en sen middag när pappa kom hem med barnen. och som vanligt en aning stressat när man ska ut å dansa. vi hade det fantastiskt roligt, det har vi allid. efter missat sista tåg och en del äventyr så kom vi till slut hem.
söndag. hemma vid halv 8 på morgonen. pappa hade just gått upp. direkt i säng och sov fram till halv 2. tog en välbehövlig dusch och sen frukost. efter det så var det nästan dags att fara in till stan och ta tåget hem. fösökte köpa biljet på stationen, men dem var slut, suck. men bestämde mig för att åka i alla fall och betala på tåget. det blev okej, fick stå i en timmes tid till Borås, men sen fick jag sätta mig. Emil hämtade mig och vi åt lite makaroner till kvällsmat. det var skönt att träffa Emil igen, jag har saknat honom fast jag bara var borta 2 dagar. somnade gott på Emils arm igår.

idag har det väl varit som vanligt. tog promenad med Helmer, men den vart inte så lång, har/hade ont i huvudet. för bli mer i eftermiddag. nu ska jag kolla lite jobb. packa upp min väska och kanske baka eller nåt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar