måndag, juli 26, 2010

Semestermåndag.

21.04

Jag förstår absolut inte vart den här dagen har tagit vägen. Plötsligt var klockan fyra och bara en "stund" tidigare två. Jag njuter verkligen av min semester, jag somnar sent och sover till efter tio varje morgon, det är himlans skönt. Om det inte vore för alla helvetes flugor. 

Efter att frukosten var avklarad och en stund med korsord begav jag mig ut på promenad i skogen med Helmer. Solen skiner äntligen igen, efter några få dagar med mindre bra. 14 grader är inte precis sommar, eller? Det blev lite sprunget under promenaden också och hemma igen gjorde jag lite ben- och magövningar. En välförtjänt dusch och rakning av benen. Härligt. Började packa lite inför våran tripp till Västervik imorn också. Bara jag och min kära. Hoppas att det blir bra bara. Jag ser i alla fram emot det. Skönt att komma hemifrån ett par dagar. La mig ute i hängmattan en stund och läste, blev nästan lite kallt för det blåste så. Har hjälpt Emil att måla lite, plockat hallon och lagat middag.

Börjar känna mig trött nu och tror att jag ska satsa på en lite tidigare kväll ikväll. Imorn bär det som sagt av till Västervik och innan dess ska det hinnas med lite annat, det ska packas färdigt och plockas upp lite här.


Gårdagens  jordnötscookies

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar