söndag, juli 04, 2010

Årets varmaste dag (hittills)

23.23

Nästan hela dagen har spenderats ute idag. Året varmaste dag, än så länge i alla fall. Och jag tar verkligen vara på alla som kommer till mig. Först i hängmattan och sen i gräset. Läsandes i min bok. Har fått lite färg, men inte så jag bränt mig (på äldre dar har jag blivit duktig på att använda solskydd). Mitt på dagen fick Emil ett ryck att städa garderoben, jag hjälpte till lite, sen tröttnade jag på det och gick ut igen. Men nu är det fint och man kan nästan dansa där inne :P Nu ikväll så har vi varit hos Emils mamma, ätit grillat och fått i oss lite efterrätt med jordgubbar. Mycket bra kväll. Redan vid hemgång strax innan tio var jag trött, men än är jag vaken ändå. 

Igår hade jag förresten en riktigt awsome dag. Efter jobbet satte jag mig i min stekheta bil med en icke fungerande AC och brände iväg till mamma för att träffa syster. Det blev lite handling och därefter ett välbehövligt dopp i poolen. Fixade pastasallad till middag och vi åt mycket mer än vad vi borde ha gjort. Var en sväng ner till sjön, men det var blåsigt som tusan. Sen blev det film och massa godsaker att stoppa i magen. Vid elva snåret packade jag in mig i bilen och körde hemåt, hemma en stund innan ett. Men det är alltid skönast att sova i sin egen säng och vakna hemma. Jag har även en lite förkärlek för att köra bil och då allra helst på natten. Lite musik eller lite radio. (nästan) Ingen annan på vägen och jag hinner fundera över livet. Det är livet på en pinne. 

Nu ska jag krypa ner i sängen bredvid Emil, det är lite jobbigt när det är så varmt bara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar