onsdag, februari 01, 2017

56 dagar kvar.

Sitter hemma i soffan med en liten sovande hund bredvid, den andra är lämnad hos svärmor. Rörmokarna ska komma hit idag nämligen.

Tredje dagen hemma med graviditetspenning idag. Känns fortfarande lite märkligt att vara ledig när alla andra jobbar, men inte vara sjuk. Känns lite som att jag skolkar. Men jag vänjer mig nog snart.
Har inte blivit mycket sovmorgon i alla fall. När emil går upp via halv sex så kan jag inte somna om.
I måndags hade jag tid hos barnmorskan vid tio. Jag blev godkänd och hade till och med gått ner lite i vikt. Magen växer som den ska, blodtrycket är perfekt och bebis hjärta pickar på. Allt bra med andra ord.
Igår sov jag (och hundarna) ett par timmar i soffan efter att Emil gått till jobbet. Var även på föräldragrupp igår, en socionom som pratade om relationer, till barnet och till sin partner. Kändes som det fanns en hel del som var tänkvärt.

Vi är bara fem stycken i våran föräldragrupp och det kan jag känna känns lite tråkigt. Hade väl hoppats att jag kunde träffa lite nya bekantskaper häromkring. Men det verkar vara bra människor hur som helst.

Idag ska jag försöka röja lite i skåp och lådor här hemma. Sen ska jag packa ihop en liten väska att ha med när jag åker till pappa imorgon. Lämna in bilen hos Cec och på kvällen gå på Hair med mamma och Cec på operan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar