söndag, februari 19, 2017

Snart är helgen över.

Den här helgen är snart över och vi eller jag har hunnit med en hel del röjande här hemma. Känns skönt. Men som Emil sa idag, vi har för stort hus, det finns så mycket plats att lägga saker på.
I fredags storstädade jag sovrummet, fixade med gardinerna och bäddade rent i sängen. Släppte ut svärmors hundar och handlade. Gick en promenad med våra hundarna på 40 minuter och sen var jag helt slut. Ont i magen och illamående. Fick bli ett par timmar i soffan innan det blev musslor, moule marinera, och baguette till middag.

Igår tog jag först en lite förmidddagssovning i soffan innan någonting blev gjort. Sen åkte alla papper, som legat lite här och var i huset, in i rätt pärmar. Det tog sin lilla tid. Sen plockade jag i lite skåp och slängde och flyttade om. Sen blev det middag och en liten godisskål, som gärna kunde varit dubbelt så stor. Har ett extremt godissug just nu, hela tiden, blir liksom aldrig nöjd.

Idag har jag rensat ur hela syrummet, organiserat, slängt en massa, burit ner saker i källaren som ska vidare till tippen eller som ska förvaras till senare tillfällen. Börjar kännas tungt att göra saker nu och jag blir snabbt trött och varm. Känns som jag gjort ett bra jobb idag i alla fall. Försöker få lite ordning på var vi ska ha alla bebisgrejer i huset och hur vi ska ordna det på bästa sätt. Så småningom är det ju dags för att ha ett barnrum också.
Lagat lite husmanskost till middag idag också, köttbullar med potatismos, brunsås och lingon.

Imorgon är det dags för koll hos barnmorskan igen för att se att allt är okej. Men nu har ju lilla "Jürgen" (Emils gräsligt fula smeknamn som även jag har börjat använda) rört en hel del på sig, även om jag önskar att det var mer. Samtidigt som jag ibland kan bli lite irriterad för att jag tycker att det känns lite obehagligt.
Ska även ta tag i att flytta alla sängkläder till byråerna i gästrummet, kanske börja tömma garderoben i datarummet och försöka lägga ut lite grejer som ska säljas.

Nu ligger jag bara i soffan och kikar lite på tv. Får nog inte gjort något mera idag. Är ganska trött.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar