lördag, februari 04, 2017

Lördag.

Lördag idag och jag är så himla trött. Men lite nytta har det i alla fall blivit gjort i det här huset idag. Var på tippen imorse med massor av skräp och gamla möbler från källaren. Dammsugit och tagit hand om lite tvätt. Emil har målat lister i badrummet och satt upp skåpet. Så nu känns det äntligen som att det finns ett ljus i badrumsrenoveringen. Längtar tills jag kan börja flytta in grejer i skåpen och lådorna. Och sen ska det inhandlas ett skötbord att ha där inne också.

I torsdag var jag hemma i Lindome, lämnade bilen hos Cec för lite lagning, innan det är dags att sälja den lilla gråa. Blev en tur till banken och lämnade in en massa mynt och lite sedlar. Var förbi babyproffsen och hämtade ut en babybox och köpte en liten kudde till vagnen. Sen åkte jag förbi farmor & farfar som blev så överraskade att det var jag som kom och hälsade på. Trevlig eftermiddag där, med lite fika och hjälpte farmor att pussla lite. Sen bjöds det på våfflor och jag ringde till Cec och bjöd in henne också.
Hem till pappa och bytte kläder innan det var dags för Hair på Operan med mamma och Cec. Det var helt sjukt bra. Väldigt trevlig kväll!
Stannade uppe och pratade med pappa en stund efter att vi kommit hem, så blev nog inte sänggång förrän vid ett-tiden.

Igår tog jag lite sovmorgon, sen blev det bara frukost innan det var dags att åka hemåt och ta hand om hundarna. Helmer fick vara hemma hos sin farmor och jag tog med mig Tex hem. Rörmokarna var här igår nämligen.

Nu ska jag antingen ställa mig i köket och baka något eller plocka fram något av mina stora pussel. Blev lite sugen efter jag varit hos farmor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar