måndag, februari 13, 2017

Måndag.

Idag tog jag sovmorgon, nästan till klockan tio. Gick inte ens ner till Emil och la mig i soffan innan han gick till jobbet.

Varit lite trött idag och haft lite ont av foglossning i skinkorna också. Men det har blivit lite gjort här hemma i alla fall. Tvättat Emils jobbbyxor och storstädat garderoberna i hallen. Det var vad jag hade tänkt att jag skulle göra idag, så nu kan jag bocka av garderoberna på att-göra-listan i alla fall. Tog en promenad med hundarna innan lunch också, passade på när solen fortfarande lyste, härligt. Börjar dock bli ganska jobbigt att gå, det liksom trycker nedåt och det känns som jag får håll fort. Men det lättar om jag inte går så fort.

Lagade middag med, från Linas matkasse förra veckan. Jättegott tyckte jag det blev och roligt med något annat, lite speciellt och lite pyssel. Tror vi kör en vecka till med matkassen faktiskt.



Imorgon har jag tänkt gå upp lite tidigare än idag i alla fall. Har även som plan att köket ska få sig en storstädning imorgon. Skafferiet och kylen ska få sig en omgång bland annat.
Även ringa vårdcentralen och se om jag kan få någon ordning på det här halsontet jag haft sen jag var sjuk innan nyår. Nu har jag ju haft ont i halsen utan några andra symptom i ca 4 veckor. Börjar bli rätt trött på det.

Nu ska jag gå upp och krypa ner i sängen bredvid min finaste, som för övrigt bestämde sig för att raka av sig allt sitt skägg idag.. (Han ser så ung ut och det är så ovanligt att se honom så).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar