onsdag, februari 15, 2017

När dagen inte blir riktigt som man tänkt sig.

Idag har jag inte fått gjort nånting alls här hemma. Bara tömt diskmaskinen. Kanske jag viker lite tvätt senare.

Det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig idag. Hade inte känt av lille kotten sen nångång igår eftermiddag och ingenting när jag la mig i sängen på kvällen och då känner jag alltid något.
Kände efter idag när jag gick upp vid 6-tiden, drack ett glas kallt vatten, men inget. Kände efter igen när jag hade ätit frukost vid halv 10-tiden, men ingenting då heller. Ringde förlossningen och fick tips om att dricka något riktigt sött och kallt och koppla av en stund och sen ringa tillbaka igen annars skulle barnmorskan ringa tillbaka. Men kände fortfarande ingenting så jag fick åka in. Hon kände på magen, lyssnade och satte på en Ctg och allting såg jättebra ut, med både bebis och mig. Kurvan var bra och magen växer som den ska. Vilken lättnad efter tårar och oro. Tänk att man kan känna såna känslor för någon man aldrig har träffat.



Nu känns det ganska bra igen och kotten rör sig igen. Lagom tills de tog bort Ctg:n faktiskt.
Har precis ätit lite sen lunch. Så nu ska jag klä på mig och gå ut med hundarna i solen och samla lite D-vitamin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar