tisdag, februari 21, 2017

Tisdag och 34+5

Tisdag idag och jag har svårt att veta vad det är för dag ens. Idag har jag tagit hand om all tvätt och tömt nästan hela garderoben i datarummet. Blev många vändor ner till källaren med grejer och sen var jag helt slut. Blev en promenad med hundarna när solen passade på att kika fram en stund. Blev även en kaka bakad, till hembygdsföreningens årsmöte, på torsdag. Behövde få den godkänd av Emil, så imorgon blir det en eller två plåtar till.

Sen blev det lite middag, har Linas matkasse den här veckan också. Idag blev det någon form av friterad kyckling med någon sötsur sås, ris och sallad på rättika och broccoli. Gott faktiskt. Kul att laga lite annan mat. Jobbigt att jag får så himla ont i fötterna av att stå stilla länge och greja.

Igår var jag hos barnmorskan igen. Det närmar sig verkligen nu och jag tycker nästan att det går lite för fort. Känns som att det är så mycket jag behöver och vill hinna med innan det sätter igång. När ett nytt liv börjar! Allt såg bra ut, magen växer som den ska och kotten har vänt sig med huvudet nedåt nu. Och jag har nu gått upp 16 kg!

Annars så fick jag inte gjort så mycket alls igår, började plocka i datarummet men tappade lusten helt. Köpte lite nya bebiskläder igår efter barnmorskan. Måste börja gå igenom vad som finns och vad som behöver köpas till. 

Imorgon är planen att tömma garderoben i datarummet, skruva ner hatthyllorna där inne, baka kaka och tvätta upp grejerna till bebiskorgen, som jag tyckte luktade mögel när jag plockade lite i det ikväll. Får se vad jag hinner med. Blir ju en hel del vilande och tv-tittande också.

Nu snart dags att lägga sig. Även om jag inte lyckas somna förrän klockan är nästan halv tolv ändå. Men mysigt att lägga sig samtidigt som Emil ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar