onsdag, februari 08, 2017

Stressande.

När människor eller tjejer/kvinnor skriver på bloggar och på instagram, hur skriva deras bebisar är i magen. Att de rör sig så att det är svårt att sova på nätterna och att det syns utanpå kläderna när det sparkas runt hela tiden.

Och jag känner ingenting av det. Klart lilla kotten (eller Jürgen som Emil kallar den) rör på sig, men inte alls som andra beskriver det eller som jag trodde det skulle vara.. Kotten rör mest på sig när h*n blir "klämd", liksom när jag sitter och lutar mig framåt och jag känner ju att magen blir hård på ena sidan ibland och då har h*n ju flyttat på sig. Jag borde väl inte oroa mig och hjärtljuden är ju bra när vi är hos barnmorskan.
Står i någon av apparna jag har laddat ner att nu ska man känna bebisen röra dig flera gånger per dag och det gör jag ju egentligen, bara inte så tydligt.

Undrar om man kan skylla allt det här på att livmodern sitter i framvägg?

Har jag börjat tänka på att h*n inte rör sig, så är det svårt att tänka på något annat och jag snöar bara in på det. Men barnmorskan sa ju att det var okej att ringa förlossningen om jag oroade mig för mycket.

Ska försöka sova nu. Känna efter hur det känns imorgon, annars tänker jag nog ringa in ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar