onsdag, februari 06, 2008

håll mig älskling nu

21.05

har äntligen blivit klar med dagens alla grejer. jag börjar känna mig trött, med all rätt antar jag. har precis varit och tagit ur sista omgången tvätt ur tumlaren. så nu ligger alla torra kläder i en IKEA-kasse på golvet, och det tänker jag inte göra något åt ikväll alls. tar hand om det imorgon.

det har varit en till sin helhet väldigt bra dag. jobbet var helt okej, har för en gångs skulle nästan lidit av att inte ha något att göra. sen fick jag helt enkelt nog bara, efter lite för mycket tjat, så gjorde jag klart mitt, städade och gick därifrån. gick å gymmade och det gick riktigt bra, känns som att det börjar hända nånting, det ger resultat. för första gången i mitt liv har jag även solat solarium (och det var precis sådär skönt som jag hört att det är, kändes som på stranden i Turkiet).
när jag öppnade dörren hemma så slog en lukt av vitlök emot mig, (från maten igår och för att jag inte har en fläkt). men det var inte äckligt på något sätt, det luktade gott. åt chili con carne från igår, med grönsaker å bröd. pratade med min kära mamma nån timme i telefon, alltid trevligt. tvättade, duschade och så. nu är det bra för idag. ögonen vill liksom inte riktigt vara med mer och svider lite grann.

har precis pratat färdigt med Emil, och det känns som vanligt lite vemodigt, det gör det alltid. sagt godnatt.

och nu är det godnatt.. natti natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar