tisdag, februari 19, 2008

synd att du är så söt

17.55

allt är så mycket bättre idag. har fortfarande ont i halsen men det är ju inte mer än att jag överlever. det börjar bli bättre i alla fall.

direkt efter jag var hemkommen från jobbet så susade jag iväg till tvättstugan och satte upp en tid, genast och med en gång. så bara hem igen och plocka ner all smutstvätt och tillbaka till tvättstugan. som tur var, så var alla masiknerna lediga, så jag kunde köra tre på en gång. skönt att slippa gå en massa gånger, fram å tillbaka. och nu ska jag snart dit en sista gång och ta ut tvätten ur tumlaren.
under tiden jag har tvättat har jag börjat plocka upp ur väskan, (och alldeles snart ska jag göra resten), hängt upp tvätt, lagt in i garderoben och vikt tvätt. och just nu ser det ut som ett mindre bombnedslag här, men snart är även det fixat. ibland kommer jag till en punkt när även jag inser att nu måste här röjas upp. men det är skönt att ingen annan talar om för mig vad som måste göras. Tack.

nu ska jag kila en sista gång till tvättstugan för ikväll. sedan locka undan lite mer. och sen tycker jag att jag gjort nog för idag. så då blir detlite thé och kvällsmat i soffan. mys.

1 kommentar:

  1. Anonym23:25

    om ni gillar Synd att du är så söt, besök gärna www.popbaren.se

    SvaraRadera